Het Forum voor de liefhebbers van Malawi Cichliden...

Achterwand Trofis 1800

Achterwand Trofis 1800

Berichtdoor mpwderksen » Za 25 Apr 2015 8:13

Hallo allen
Na hier en elders eerst veel te hebben gelezen , de stoute schoenen aangetrokken en zelf begonnen met m'n achterwand. Ik heb hem gemaakt van piepschuim pur en reparatie mortel.
Afbeelding
Ik heb aan 1 kant een schuine hoek gemaakt voor de techniek ( verwarming en aanzuig )
Hieronder zie je een foto met de eerste laag mortel.
Afbeelding
In mijn hoek heb ik een pvc sok met afsluit dop gemaakt . In de afsluit dop heb ik gaatjes geboord. Dit moet de aanzuig worden . De dop kan ik eruit halen om schoon te maken
Afbeelding

Mijn grootste zorg is dat de aanzuig goed gaat werken . De pvc sok zit namelijk niet direct op m'n aanzuig aangesloten.
Ik heb hiervoor gekozen om in mijn techniek compartiment stroming te creëeren voor mijn verwarmings element . Mijn zorg is dat hij het water in mijn compartiment te snel wegzuigt en daardoor mijn verwarming droog komt te staan.
De achterwand heb ik in vier stukken gesneden . Niet recht maar met rondingen zodat ik geen verticale strepen in m'n bak krijg. Het gaat er zo uit zien
Afbeelding
Inmiddels achterwand voor de derde keer ingesmeerd met mortel en de epoxy besteld .
Zodra ik weer verder kan zal ik er wat over schrijven.
Gr Maurice
mpwderksen
50+ Berichten
50+ Berichten

Afbeeldingen: 0

Dit forum wordt gesponsord door:

GSM Sjop

Piusstraat 106
5021 JC Tilburg
tel: 013-5364632

Re: Achterwand Trofis 1800

Berichtdoor malawi_arnhem » Za 25 Apr 2015 18:17

Mooie wand! Kun je nog iets meer je werkwijze beschrijven? Wat voor gereedschap heb je gebruikt om de tempex en het pur zo gestructureerd te krijgen? Ben zelf bezig met een ontwerp, vandaar. Geen fijn zand gebruikt?
Gebruikers-avatar
malawi_arnhem
400+ Berichten
400+ Berichten

Berichtdoor mpwderksen » Za 25 Apr 2015 19:19

Ik heb eerst van piepschuim 2cm dik de achterwand op maat gemaakt . De hoek voor de techniek heb ik in eerste instantie stevig gemaakt door een vaste driehoek te creëeren . Vervolgens ben ik gewoon uit de losse hand gaan pureren . De ene keer rondjes dan verticaal dan horizontaal. Ik denk dat dat ook niet veel uit maakt , je gaat immers nog vier a vijf keer met reparatie mortel erover. Hier en daar wat hoger gepurd voor rotsen te maken. Ik heb dat wel in lagen gedaan om inzakken van de pur te voorkomen. Helaas geen fijn zand gebruikt . Was denk ik beter geweest voor de hechting. Dat wordt nu afwachten .
Afbeelding
Deze reparatie mortel heb ik gebruikt. Binnenkort de hars erop.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
mpwderksen
50+ Berichten
50+ Berichten

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor malawi_arnhem » Zo 26 Apr 2015 10:37

Top! Bedankt! Ik speel inderdaad met het idee om over de epoxy nog fijn zand (metselzand, is met fijn grind en steentjes) te strooien voor dat extra grove effect.
Gebruikers-avatar
malawi_arnhem
400+ Berichten
400+ Berichten

Berichtdoor mpwderksen » Zo 10 Mei 2015 21:14

AfbeeldingAfbeelding
Inmiddels enige tijd verder en zomin die geworden

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
mpwderksen
50+ Berichten
50+ Berichten