Het Forum voor de liefhebbers van Malawi Cichliden...

maylandi x lithobates?

Interessante site gevonden? Hier kan je hem met ons delen.
Forumregels
Plaats een geldig webadres, controleer na het plaatsen even "zelf" of de link werkt.

Berichten met WebLinks die niet werken, zullen worden verwijderd!
Er wordt ook verzocht om hier geen zever topic van te maken, dus het moet te maken hebben met de website of links zelf.

Re: maylandi x lithobates?

Berichtdoor Rick_Meijdam » Do 13 Mrt 2014 1:09

cindy_goedbloed schreef:een goede verbetering

Eerlijk gezegd vind ik dat niet. Je kan onzuivere vissen niet gelijk een kweekvorm noemen, daar zit wel iets meer aandacht achter. Als 'D' hier mee leest, wellicht kan je de eerste zin van de advertentie veranderen in:

''hierbij bied ik onzuivere Aulonocara maylandi aan,''
Gebruikers-avatar
Rick_Meijdam
Ere Lid
Ere Lid

Afbeeldingen: 62
Artikelen: 79

Dit forum wordt gesponsord door:

KiteLight

van Heesplein 4
2651 BA Berkel & Rodenrijs
06-51768707

Berichtdoor cindy_goedbloed » Do 13 Mrt 2014 8:59

ja ok, dat zou beter zijn
nog beter is dat ze niet te koop aangeboden worden

in ieder geval is wel duidelijk nu dat het een hybride betreft

in mijn kweekruimte is ook eens een hybride ontstaan
een kruising tussen de Protomelas taeniolatus Namalenje en de Mylochromis subocularis
dit werd duidelijk toen de visjes zo'n 4 a 5 cm waren
er is er geen 1 van verkocht
uiteindelijk heb ik ze allemaal onder narcose gebracht en toen een overdosis narcosemiddel gegeven
ikzelf vind dat zulke kruisingen de markt niet mogen bereiken
hoe mooi deze ook kunnen zijn ...
Gebruikers-avatar
cindy_goedbloed
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 272
Artikelen: 5

Berichtdoor maison reef » Do 13 Mrt 2014 10:42

+1
Een bonte baars die een 2de "B" mist kan alsnog heel kleurrijk zijn
maison reef
4000+ Berichten
4000+ Berichten

Afbeeldingen: 146
Artikelen: 2

Berichtdoor patrikje83 » Do 13 Mrt 2014 11:22

cindy_goedbloed schreef:ja ok, dat zou beter zijn
nog beter is dat ze niet te koop aangeboden worden

in ieder geval is wel duidelijk nu dat het een hybride betreft

in mijn kweekruimte is ook eens een hybride ontstaan
een kruising tussen de Protomelas taeniolatus Namalenje en de Mylochromis subocularis
dit werd duidelijk toen de visjes zo'n 4 a 5 cm waren
er is er geen 1 van verkocht
uiteindelijk heb ik ze allemaal onder narcose gebracht en toen een overdosis narcosemiddel gegeven
ikzelf vind dat zulke kruisingen de markt niet mogen bereiken
hoe mooi deze ook kunnen zijn ...

dat vind ik nou schandalig...die beeste kunne er ook niks aan doen.. dus elke vuilnisbakkerras kwa hond moet ook maar ff afgemaakt worden?
of andere soorten dieren?
patrikje83
50- Berichten
50- Berichten

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor maison reef » Do 13 Mrt 2014 12:27

dat vind ik nou schandalig...die beeste kunne er ook niks aan doen.. dus elke vuilnisbakkerras kwa hond moet ook maar ff afgemaakt worden?

Naar mijn mening een mooie vergelijking... Ze zouden elke kweker van "vuilnisbakterras honden" eveneens een schop onder hun .... moeten geven dat ze dergelijke dieren durven te verkopen, er zijn immers rashonden genoeg. Heb je zelf een kweek van zo een dubieus ras, en je wil hem behouden, zet hem dan op je eigen tuin en probeer er geen beetje geld uit te graaien.

Met de vissen hetzelfde... heb je een mislukte kweek, ga er dan op een humane manier mee om en probeer die mis-kweken niet te slijten aan het eerste het beste slachtoffer die er dan maar mee opgezadelt zit...

Maar de vergelijking is wel geslaagd, en ben blij dat je deze zelf maakt... wil al veel zeggen... De beesten kunnen er inderdaad niet aan doen dat de eigenaar kweekt met diverse soorten door elkaar.
Ben je niet zeker van de kweek, laat dan de jongen lossen in de bak, de natuur doet de rest...
Een bonte baars die een 2de "B" mist kan alsnog heel kleurrijk zijn
maison reef
4000+ Berichten
4000+ Berichten

Afbeeldingen: 146
Artikelen: 2

Berichtdoor cindy_goedbloed » Do 13 Mrt 2014 13:14

het klinkt ook hard
het is ook zielig
maar wel gewoon het beste
veel gepassioneerde kwekers zullen zich hier bij aansluiten

in de natuur zouden deze hybrides trouwens ook niet overleven
daar ontstaan ze trouwens heel zeldzaam ....
daarna kan je toekijken hoe de misschien enkele exemplaren die niet ten prooi zijn gevallen als voer voor grote cichliden vanzelf weer uitsterven omdat ze geen partner voor de paring kunnen vinden
de zuivere soorten wijzen onder normale toestanden in het Malawimeer de hybrides weer af
anders zou het Malawimeer al lang 1 grote mix van cichliden zijn geworden

hybrides, achterblijvertjes en exemplaren met afwijkende vorm en/of kleurpatroon dienen ook uitgeselecteerd te worden
het is belangrijk om de bloedlijnen zo zuiver mogelijk en zo goed mogelijk te houden
tegenwoordig gaan zulke exemplaren hier naar mijn grote rovers (is zielig, maar wel heel natuurlijk)

de markt is voor je er erg in hebt verziekt gezien Malawicichliden in gevangenschap zich zo makkelijk in grote getallen kunnen voortplanten
we kunnen het Malawimeer ook niet eeuwig leeg blijven scheppen voor zuiver bloed
sommige soorten staan hierdoor al op uitsterven, als ze inmiddels al niet uitgestorven zijn

zelfs bij veel honden met stambomen is het een rotzooitje geworden
om te janken zelfs
kijk deze video maar eens ....

al met al heeft de mens nog veel te leren als om dieren gaat
Gebruikers-avatar
cindy_goedbloed
Moderator
Moderator

Berichtdoor patrikje83 » Do 13 Mrt 2014 15:48

maison reef schreef:

Naar mijn mening een mooie vergelijking... Ze zouden elke kweker van "vuilnisbakterras honden" eveneens een schop onder hun .... moeten geven dat ze dergelijke dieren durven te verkopen, er zijn immers rashonden genoeg. Heb je zelf een kweek van zo een dubieus ras, en je wil hem behouden, zet hem dan op je eigen tuin en probeer er geen beetje geld uit te graaien.

Met de vissen hetzelfde... heb je een mislukte kweek, ga er dan op een humane manier mee om en probeer die mis-kweken niet te slijten aan het eerste het beste slachtoffer die er dan maar mee opgezadelt zit...

Maar de vergelijking is wel geslaagd, en ben blij dat je deze zelf maakt... wil al veel zeggen... De beesten kunnen er inderdaad niet aan doen dat de eigenaar kweekt met diverse soorten door elkaar.
Ben je niet zeker van de kweek, laat dan de jongen lossen in de bak, de natuur doet de rest...

wat wil dat over mij dan zeggen als ik vragen mag ?
patrikje83
50- Berichten
50- Berichten

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor cindy_goedbloed » Do 13 Mrt 2014 16:43

ik denk dat maison reef daarmee bedoeld dat je een echte dierenliefhebber bent
betreft de rashonden (video) gaat er eindelijk verbetering komen
hier kan je er kort wat over lezen

http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/fokbeleid/zekerheid-afstamming-rashonden-door-dna-controle/
Gebruikers-avatar
cindy_goedbloed
Moderator
Moderator

Berichtdoor Rick_Meijdam » Do 13 Mrt 2014 17:16

maison reef schreef:Naar mijn mening een mooie vergelijking... Ze zouden elke kweker van "vuilnisbakterras honden" eveneens een schop onder hun .... moeten geven dat ze dergelijke dieren durven te verkopen, er zijn immers rashonden genoeg.

Hier kan ik me niet in vinden. De 'rashonden' zijn geenszins een natuurlijke soort. Zij zijn decennia lang bewust gefokt op veelal afwijkende kenmerken. In alles lijken zij het meest op 'Fire Fish', 'Red Rubin' en dergelijke kweekvormen. Sterker nog, door de vele afwijkingen, gezondheidsproblemen en inteelt in veel rashonden lijken soorten als de 'Engelse Buldog' nog het meest op zo'n mislukte 'Parrot Cichlid'. Wat honden betreft vind ik een ordinaire kruising volkomen toelaatbaar, sterker nog wat mij betreft is dat meestal een betere keuze. Niet alleen voorkom je zo veel gezondheidsproblemen ze worden ook nog eens veel ouder. Niet alle rashonden zijn daarmee gelijk slecht natuurlijk maar zij zijn geen haar beter dan de 'vuilnisbakjes'. De mensen die de mislukte stamboomhonden in leven houden zouden wat mij betreft de spreekwoordelijke schop onder hun hol verdienen.

De vergelijking met Malawi's loopt bovendien scheef, daar de natuurlijke hondachtige (zoals de Wolf) niet geschikt zijn om als huisdier te fungeren. Maar waarschijnlijk dwaal ik hier wat te ver van het onderwerp af. Het ging mij er om dat het in ieder geval duidelijk moet zijn wat de heer 'D' aanbied. Zelf zou ik dergelijke vissen ook liever niet aanbieden maar als je dat dan toch doet prijs ze dan niet aan als natuurlijke soort of kweekvorm. Vermeld gewoon duidelijk dat het om een kruising of een onzuivere soort gaat.
Gebruikers-avatar
Rick_Meijdam
Ere Lid
Ere Lid

Afbeeldingen: 62
Artikelen: 79

Berichtdoor cindy_goedbloed » Do 13 Mrt 2014 18:16

die gedachte kwam ook in me op, ik had hem alleen niet neergepend :D

alle Canis lupus familiaris (onze honden) die wij als huisdier houden vandaag de dag zijn door de mens gefokt
niet vergelijkbaar met meer dan 800 natuurlijke soorten waarvan velen kleurvariaties door vindplek bezitten
Gebruikers-avatar
cindy_goedbloed
Moderator
Moderator

Vorige

Terug naar Web Links