Het Forum voor de liefhebbers van Malawi Cichliden...

Petricola's Ziek???

Alles over de overige vissen (non-cichliden) en dieren uit het Tanganyikameer.

Petricola's Ziek???

Berichtdoor jewece » Zo 12 Apr 2009 22:35

Hallo forumleden,

ik heb mij zojuist geregistreerd omdat ik dit forum tegenkwam naar mijn zoektocht naar een antwoord op het volgende:

Sinds vanmiddag vertonen mijn petricola's en een ansistrus raar gedrag. De Petricola's (3 stuks) zijn inmiddels volwassen en altijd kerngezond geweest, net als mijn nog kleine Ansistrus. Ze blijven in de hogere waterlaag 'hangen' en schommelen stil in het water. Ik kan geen uiterlijke veranderingen waarnemen (ook niet aan de ogen, wat je vaker hoort). Kan iemand mij adviseren? Normaal stel ik me altijd eerst even voor op het forum maar ik maak me zorgen en hoop snel antwoord te vinden. Mijn andere vissen: een groep Marble maanvissen, tetra's en een koppel dwerg cichliden maken het goed.

Rio 180
PH 7.02
temp 25.9
Veel beplanting
waterwaardes verder in orde
Draait jaren zonder problemen

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

met vriendelijke groet,
Jan Willem
jewece
50- Berichten
50- Berichten

Dit forum wordt gesponsord door:

KiteLight

van Heesplein 4
2651 BA Berkel & Rodenrijs
06-51768707

Re: Petricola's Ziek???

Berichtdoor cindy_goedbloed » Ma 13 Apr 2009 10:45

verder kan het een ammoniakvergiftiging zijn, nitrietvergiftiging, of kooldioxidevergiftiging.
wat water verversen brengt sowieso ook weer wat meer zuurstof met zich mee en de pomp schoonmaken.
verder zou ik ook met de uitsromer spelen om een optimale stroming op het wateroppervlak te krijgen.
zou het kooldioxidevergiftiging zijn is dat ook de oplossing, want dan kunnen alle gassen beter uit het water worden geblazen.

maar zoals je al zei, waterwaarden zijn ok, dus ik denk ook zuurstof tekort.
Gebruikers-avatar
cindy_goedbloed
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 272
Artikelen: 5

Re: Petricola's Ziek???

Berichtdoor jewece » Ma 13 Apr 2009 11:24

Dank jullie wel voor jullie reactie. Vanochtend leek het al weer of niets aan de hand was. Ik ben er wel van geschrokken. Wat jullie tips betreft lag het daar zeker niet aan. Zuurstof, waterwaardes zijn mjn grootste prioriteit. Dit is de kern van een gezonde bak. Ik was bang dat ze een ziekte hadden opgelopen. Ik kijk het de komende periode nog even aan. Ik zal van de week wat foto's plaatsen en mijzelf officieel voorstellen.

Nogmaals dank voor jullie reactie

roetjes,
Jan Willem
jewece
50- Berichten
50- Berichten

Terug naar Overige dieren