Het Forum voor de liefhebbers van Malawi Cichliden...

Cetopsis Coucutiens / Candiru Acu / Great White Catfish

Cetopsis Coucutiens / Candiru Acu / Great White Catfish

Berichtdoor tyrone » Vr 20 Jan 2012 15:03

Laatst gewijzigd door tyrone op Vr 27 Jan 2012 20:19, in totaal 3 keer gewijzigd.
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Dit forum wordt gesponsord door:

KiteLight

van Heesplein 4
2651 BA Berkel & Rodenrijs
06-51768707

Re: Cetopsis Coucutiens / Candiru Asu / Great White Catfish

Berichtdoor Menno-B » Vr 20 Jan 2012 16:57

pfff als dat maar goed gaat voor dat je het weet zijn je vingers er af :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Menno-B
Ere Lid
Ere Lid

Afbeeldingen: 906
Artikelen: 7

Berichtdoor tyrone » Vr 20 Jan 2012 17:29

Menno-B schreef:pfff als dat maar goed gaat voor dat je het weet zijn je vingers er af :mrgreen:

hehe, ik moet dan ook snel enkel een krachtig buitenfilter hebben, een binnenfilter met zwak buitenfilter (1000 l/u+390 l/h) is opeens heeel onhandig voor mijn 220 liter bakje :mrgreen:

ik zit te kijken naar deze:

Jebao 304 - 1200 l/u - EUR 69,95
of deze: Sunsun 404B - 2000 l/u - EUR 89,95 (erg groot, maar wel handig voor een upgrade later van 1.50m naar een 2.50m bak)
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Berichtdoor Solarhawk » Zo 22 Jan 2012 2:29

(erg groot, maar wel handig voor een upgrade later van 1.50m naar een 2.50m bak)

blijkbaar zit je nu al te denken aan een grotere bak. als het nu al jeukt gaat die er zeker komen. dat weet jij ,dat weet ik, dat weet iedereen hier op het forum. :D
ik zou zeggen koop gewoon die grote heb je er later ook wat aan.
Gebruikers-avatar
Solarhawk
150+ Berichten
150+ Berichten

Afbeeldingen: 9

Berichtdoor Rick_Meijdam » Vr 27 Jan 2012 1:23

Wat ik uit je bronnen opmaak worden de dieren 30 cm, ik weet niet hoe groot je ze krijgt maar die kan je toch niet heel lang in een bak van 220 liter houden. Persoonlijk zou ik dan eerst een geschikte bak plaatsen alvorens ze aan te schaffen. maar dat ben ik.

Als ik mijn eerlijke oprechte mening mag geven vraag ik me ook af waarom je deze dieren in een aquarium wil houden, de vergelijking met de witte haai en het ''schokkende'' filmpje suggereren allerminst dat het je om het vraatzuchtige karakter gaat. Als ik me daar een voorstelling van moet maken denk ik altijd aan de youtube filmpjes van moordende roofvissen in een veelste kleine bak die een muis of goudvis verslinden.

Maar misschien is dit te negatief en bevooroordeeld gedacht, ik hoop dat we jouw niet tot deze categorie mogen rekenen.
Gebruikers-avatar
Rick_Meijdam
Ere Lid
Ere Lid

Afbeeldingen: 62
Artikelen: 79

Berichtdoor tyrone » Vr 27 Jan 2012 6:37

Rick_Meijdam schreef:Wat ik uit je bronnen opmaak worden de dieren 30 cm, ik weet niet hoe groot je ze krijgt maar die kan je toch niet heel lang in een bak van 220 liter houden. Persoonlijk zou ik dan eerst een geschikte bak plaatsen alvorens ze aan te schaffen. maar dat ben ik.

Dat heb je goed begrepen, ze worden gemiddeld 26.5 cm, echter heb ik ook aangegeven dat ik al tijden met de gedachte rondloop om een bak aan te schaffen van 250cm (meer ruimte heb ik helaas niet in de kamer over), maar voel ik niet de haast om dat nu 'op voorhand' te 'moeten' aangezien het niet de snelste groeiers zijn en ik niet 3 vissen van 10/12 cm wil zien zwemmen in een 2.50meter bak omdat 'ik' dat vind overkomen als een paar guppen in een "badkuip". Dit komt dus gegarandeerd helemaal goed op termijn. (ze worden verkocht als M (medium), ter vergelijking.. een pangasius sutchi wordt als S (small) verkocht en dan heb je het over 5/6cm).

Rick_Meijdam schreef:Als ik mijn eerlijke oprechte mening mag geven vraag ik me ook af waarom je deze dieren in een aquarium wil houden, de vergelijking met de witte haai en het ''schokkende'' filmpje suggereren allerminst dat het je om het vraatzuchtige karakter gaat. Als ik me daar een voorstelling van moet maken denk ik altijd aan de youtube filmpjes van moordende roofvissen in een veelste kleine bak die een muis of goudvis verslinden.

Maar misschien is dit te negatief en bevooroordeeld gedacht, ik hoop dat we jouw niet tot deze categorie mogen rekenen.

Absoluut niet, Ik respecteer elke vorm van leven en schat de waarde van ieders leven niet in op formaat. Het feit dat ik deze vissen wil is natuurlijk dat ik het spannend vind dat deze vissen geen 'lieverdjes' zijn, dat is waar, maar het gaat om die wetenschap in hun natuurlijke omgeving alleen, dat ze uniek zijn, niet overal te vinden zijn en dat er een spannend verhaal achter zit en het "haaiachtige" uiterlijk spreekt me aan. Een muis of kikker die verslonden wordt op youtube door een groep piranha's en gillende pubers voor het raam WALG ik van en dat is nou net het type video die je van mij absoluut niet hoeft te verwachten dus nee, ik mag zeker niet tot deze categorie gerekend worden.
we hebben verder nog 3 katten, 2 parkieten, een 72 liter bak met guppen , zelfs konijnen dus wat dat betreft ben ik een dierenvriend :wink:
(en een 'meterbak' met 8 yellow labs heb ik 'overgedragen' aan mijn broertje, heb Saulosi's gehad en ook Frontosa's uit het 'andere' meer, zo kwam ik ooit hier op het forum, heb zelfs een zeeaquarium gehad van 8ocm met 'blauwtjes' (geen idee wat hun naam was) maar toen was ik 10 ofzo en mijn vader hield hem bij, ik wist er niets vanaf maar had hem wel in mijn slaapkamertje staan, kan me slechts herinneren dat zijn 'grote' bak prima ging in de huiskamer en die van mij altijd problemen had met de 'verkeerde' algen etc. , waarschijnlijk omdat het aquarium te klein was en had ook geen afschuimer.)

qua update: morgen wordt de eerste opgehaald (de enige die hij voor me nog op transport kon zetten, zelfs Ruinemans(groothandel) is door de stock heen), de overige 2 is even wachten op de volgende 'zending' voordat ik ze kan ophalen en dat kan nu nog zo'n 2 weken duren.
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Berichtdoor Rick_Meijdam » Vr 27 Jan 2012 18:55

Mooi dat je naar eigen zeggen niet zo'n youtube sensatie zoeker bent. :) Het zijn niet mijn type vissen maar ben dan wel benieuwd hoor naar je eerste exemplaar morgen, enkele foto's zijn dan zeker welkom. Puur uit nieuwsgierigheid maar wat voor voer moet je deze dieren geven. Iets van visvlees aangevuld met mosselen en garnalen of zo?
Gebruikers-avatar
Rick_Meijdam
Ere Lid
Ere Lid

Berichtdoor tyrone » Za 28 Jan 2012 0:05

Rick_Meijdam schreef:Mooi dat je naar eigen zeggen niet zo'n youtube sensatie zoeker bent. :) Het zijn niet mijn type vissen maar ben dan wel benieuwd hoor naar je eerste exemplaar morgen, enkele foto's zijn dan zeker welkom. Puur uit nieuwsgierigheid maar wat voor voer moet je deze dieren geven. Iets van visvlees aangevuld met mosselen en garnalen of zo?

volgens internet : "Er is geen noodzaak om levende vissen te bieden, want het is een gretige en agressieve eter. Biedt een vlezig dieet van diepvries- en levend voedsel zoals garnalen, mosselen, kokkels, lancefish, regenwormen enz. Sommige exemplaren zullen zelfs gedroogd voedsel accepteren. Hij/zij is zo gulzig dat overvoeding zo gebeurd is"
(vertaald vanuit http://www.seriouslyfish.com/profile.ph ... ens&id=929 )

Het wordt dus een beetje experimenteren, maar er komen geen goudvissen ofzo op het menu :)
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Re: Cetopsis Coucutiens / Candiru Acu / Great White Catfish

Berichtdoor Rick_Meijdam » Zo 29 Jan 2012 0:28

Dank voor je antwoord. Heb je de eerste van het stel trouwens al zwemmen, die zou vandaag komen toch?
Gebruikers-avatar
Rick_Meijdam
Ere Lid
Ere Lid

Berichtdoor tyrone » Zo 29 Jan 2012 1:51

Rick_Meijdam schreef:Dank voor je antwoord. Heb je de eerste van het stel trouwens al zwemmen, die zou vandaag komen toch?

jep, de eerste zwemt nu rond en is zwaar in shock voor mijn gevoel, elk geluid, trilling of wat dan ook veroorzaakt dat ie met 2000km/u door de bak schiet en hij sprong er al uit wat dankzij de bovenplaten niet kon (dus viel terug), anders had ie ernaast gelegen.
Tot mijn schrik zat ie in de zaak dus al een weekje in een bakje zo klein als een 'betta cube' en heb zeer sterk het idee dat ie moet bijkomen van de stress.

Zal morgen proberen hem vast te leggen :)
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Berichtdoor tyrone » Zo 29 Jan 2012 19:39

Normaal volstaat mijn Nokia voor foto's, maar deze vis is te snel en dat in combinatie met blauw licht, zowat onmogelijk om vast te leggen:

Afbeelding

De eerste van de 3 die ik had besteld, voor de overige moet ik helaas paar weekjes wachten totdat ze weer binnenkomen.
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Berichtdoor Rick_Meijdam » Zo 12 Feb 2012 12:02

Aparte vis, is hij intussen al een beetje gewend aan zijn nieuwe omgeving?
Gebruikers-avatar
Rick_Meijdam
Ere Lid
Ere Lid

Berichtdoor tyrone » Do 16 Feb 2012 17:04

Rick_Meijdam schreef:Aparte vis, is hij intussen al een beetje gewend aan zijn nieuwe omgeving?

Jep, samen met zijn 2 kleinere soortgenoten zijn ze nu rustig, spelend met de stroming, zonder door van alles te schrikken en weg te schieten.
Sinds er een stromingspomp van Aquareus inzit (12000 l/h) zijn ze getemd :wink:

proberen vast te leggen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(wat steentjes aan de linkerhelft gelegd als bodem, daar stuifde het zand op naar rechts)

Ik wacht nu op een SunSun 304A filterpomp die ik besteld heb bij rowavijverproducten.
Hier schrijft iemand erover: http://www.aquariacentral.com/forums/sh ... ms-HW-304A
Ik wou eerst voor de 404B gaan (89,95 met 9w UV) maar dat schijnt een onzinnige gadget te zijn omdat 2000/l per uur pompcapaciteit met 9watt gaat weinig doen, met deze versie die ook 2000/l doet maar zonder UV bespaar ik nog meer geld (69,95)
Laatst gewijzigd door tyrone op Di 28 Feb 2012 20:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Berichtdoor tyrone » Di 28 Feb 2012 11:44

teasertje:
tyrone
50- Berichten
50- Berichten

Berichtdoor Shayman » Di 28 Feb 2012 17:38

Wel een gaaf gezicht zo op dat filmpje!