Het Forum voor de liefhebbers van Malawi Cichliden...

bevestiging LED-strips

bevestiging LED-strips

Berichtdoor xavierkatia » Wo 14 Dec 2016 23:10

Ik ben volop bezig met de opstart van een Mbuna aquarium van 200 x 60 x 60
De zelfgemaakte achterwand is er sinds vorige week vrijdag ingekleefd met aquarium kit.
Ondertussen ben ik in het bezig van breuksteen, hetwelk ik morgen ga reiningen met de hogedrukreiniger, dit om safe te spelen dat alles super proper is.
Ik heb vandaag ook mijn bestelde verlichting ontvangen : LED-strips ( wit en blauw ) met een controller.
Het is beter om de strips te bevestigen op aluminium; ik had gedacht gebruikt te maken van aluminium profielen dewelke worden gebruikt voor het bevestigen van gipsplaten op een plafond ( bijvoorbeeld plafondprofielen van Gyproc ).
Is dit geschikt voor het aquarium?
xavierkatia
100+ Berichten
100+ Berichten

Dit forum wordt gesponsord door:

JMB Aqua Light

Burgemeester d. Kooimanweg 66
1444 DB Purmerend
tel: 06-23179952 info@jmbaqualight.nl

Re: bevestiging LED-strips

Berichtdoor Gewoonjoey » Do 15 Dec 2016 5:58

xavierkatia schreef:Ik ben volop bezig met de opstart van een Mbuna aquarium van 200 x 60 x 60
De zelfgemaakte achterwand is er sinds vorige week vrijdag ingekleefd met aquarium kit.
Ondertussen ben ik in het bezig van breuksteen, hetwelk ik morgen ga reiningen met de hogedrukreiniger, dit om safe te spelen dat alles super proper is.
Ik heb vandaag ook mijn bestelde verlichting ontvangen : LED-strips ( wit en blauw ) met een controller.
Het is beter om de strips te bevestigen op aluminium; ik had gedacht gebruikt te maken van aluminium profielen dewelke worden gebruikt voor het bevestigen van gipsplaten op een plafond ( bijvoorbeeld plafondprofielen van Gyproc ).
Is dit geschikt voor het aquarium?

Neem eens een kijkje in 1 van mijn topics over mijn bakken.
Ik heb gebruik gemaakt van alluminum hoek profielen waar mijn led strips in gekit zijn.
Deze heb ik door midddel van platte strips en popnagels aan elkaar gemaakt, kunt maken wat je wil en kunt ze gewoon op de stabilisatie strips leggen.
Als je hem los houd kun je altijd alle kanten op schuiven.
180x60x60 Mbamba bay (Doorkijk)
160x60x60 Taiwannee Reef
100x50x40 Schildpadden
Gebruikers-avatar
Gewoonjoey
2000+ Berichten
2000+ Berichten

Berichtdoor Paul » Do 15 Dec 2016 8:56

je hebt in de bouwmarkt alluminium profielen van 2 meter lang, neem een U-profiel van 1 cm, deze hangen het minst door, als je aan de zijkant, iedere zijkant dus, ook een U-profiel kit kun je die van 1cm daarin leggen, wel de open kant van die aan zijkant naar elkaar toe leggen natuurlijk en ruimte houden aan het begin om die van 1cm erin te kunnen schuiven...

op deze manier kun je je led aan de onderkant plakken van het kleinere U-profiel.
Paul
1500+ Berichten
1500+ Berichten

Berichtdoor xavierkatia » Za 17 Dec 2016 11:21

Ik ben in de bouwmarkt aluminium hoekprofielen geweest kopen en RVS boutjes om alles aan elkaar te zetten. De realisering staat gepland voor morgen.
xavierkatia
100+ Berichten
100+ Berichten

Terug naar Verlichting