Het Forum voor de liefhebbers van Malawi Cichliden...

Vaarwel Tanganyika

Onderwerpen over het Tanganyika biotoop en de cichliden ervan.

Vaarwel Tanganyika

Berichtdoor aquaria-twente » Do 15 Nov 2012 9:39

Zolas ik al eerde mededeelde heb ik eerst een tanganyika biotoop gehad, met voornamelijk tropheus bemba, ook de ilangi gehad maar was geen succes.
Hieronder paar foto's van de oude bak ondertussen vissenbestand bij veldhuis en de aquarium stuk vandaar ook het project na renovatie van 400*80*80 zie hiervoor daarvoor desbetreffende topic.

Afbeelding
George Hop bezig met de keuring

Afbeelding
telmatochromis burgeoni zaten er 13 in....

Afbeelding
tropheus bemba met neolamprologus leleupi

Afbeelding
Vooraanzicht
Bij een te kleine aquarium past de vis zich niet aan het aquarium, nee je beperkt hem in zijn groei!
Gebruikers-avatar
aquaria-twente
50- Berichten
50- Berichten

Dit forum wordt gesponsord door:

Aquaria Veldhuis

De Ossenboer 10
7547 SJ Enschede
tel: 053-4315020

Re: Vaarwel Tanganyika

Berichtdoor Serge » Do 15 Nov 2012 9:40

Wel een mooie bak hoor. Wat teveel planten naar mijn zin voor een algengrazer-bak, maar wel goed ingericht voor Tropheus. Waarom stop je ermee? Teveel knokpartijen en ziektes?
Gebruikers-avatar
Serge
Ere Lid
Ere Lid

Afbeeldingen: 15
Artikelen: 55

Re: Vaarwel Tanganyika

Berichtdoor aquaria-twente » Do 15 Nov 2012 9:58

Serge schreef:Wel een mooie bak hoor. Wat teveel planten naar mijn zin voor een algengrazer-bak, maar wel goed ingericht voor Tropheus. Waarom stop je ermee? Teveel knokpartijen en ziektes?

We zitten midden in een renovatie, de bak heeft het niet overleefd helaas. Tevens al vaker lopen brainstormen weer naar malawi te gaan. In de huiskamer nog een zuid-amerikabakje.
DE plantenpartij was op advies van keurmeester tijdens de huiskeuring ook op district was dit volgens George nu wel goed ingericht.
Ach de ene keurmeester roept dit de ander dat. Blijft toch altijd een persoonlijke mening deels. Ik probeer het beetje naar hun wensen te doen zolang ik het zelf nog reëel vind. Het is en blijft wel mijn bak waar ik plezier aan moet hebben.
Bij een te kleine aquarium past de vis zich niet aan het aquarium, nee je beperkt hem in zijn groei!
Gebruikers-avatar
aquaria-twente
50- Berichten
50- Berichten

Terug naar Tanganyika